wtorek, 28 listopada 2017

Recenzja |41| Światło - Jay Asher

Hej! Bardzo dawno nie pisałam żadnej recenzji, czego mi brakowało. Na szczęście dzisiaj mogę podzielić się z wami moją opinią o najnowszej powieści Jaya Ashera, czyli książce pt. "Światło".

"Światło" opowiada historię Sierry, która wraz z  rodzicami prowadzi plantację drzewek choinkowych w Oregonie. Kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem cała rodzina wyjeżdża do Kalifornii, gdzie sprzedają świąteczne drzewka.
Podczas pobytu w Kalifornii Sierra poznaje Caleba, o którym z różnych plotek dowiaduje się, że w przeszłości chłopak zrobił coś złego. Pomimo tego dziewczyna chce dać chłopakowi szansę.

Grudzień już tuż tuż co oznacza, że Boże Narodzenie coraz bliżej. Myślę, że większość z nas lubi w tym okresie przeczytać chociaż jedną, świąteczną książkę. "Światło" idealnie wpasowuje się w ten przedświąteczny okres.
Akcja powieści rozpoczyna się pod koniec listopada, koło Święta Dziękczynienia a kończy w Boże Narodzenie. I właśnie w tym okresie polecam po nią sięgnąć.

Jay Asher jest zapewne wszystkim znany z książki "13 powodów", którą swoją drogą uwielbiam! Byłam bardzo ciekawa czy autorowi uda się powtórzyć ten sukces. Myślę, że ciężko jest porównać ze sobą te dwie książki. "13 powodów" na pewno było skupione na poważniejszym problemie, wywołując przy czytaniu wiele emocji oraz ogromny mętlik w głowie. Jednak "Światło" również jest powieścią skłaniającą do przemyśleń.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Sierra co roku w listopadzie wyjeżdża z Oregony do ciepłej Kalifornii. Na miesiąc zamieszkuje w przyczepie koło czekających na nowych właścicieli drzewek choinkowych. Jednak dziewczyna nie narzeka ta te krótkie przeprowadzki. Kocha jej rodzinny biznes, spotkania z przyjaciółką oraz uśmiechy na twarzy zadowolonych klientów. Dlatego też nastolatce ciężko jest pogodzić się z faktem, że choinkowy biznes coraz trudniej utrzymać, przez co może to być jej ostatni wyjazd do Kalifornii.

Bardzo spodobał mi się pomysł, aby stworzyć rodzinę, która utrzymuje się z prowadzenia farmy choinek. Przyznam, że czytanie o przygotowaniu tych drzewek do sprzedaży było czymś interesującym, zwłaszcza jeśli zawsze tylko je kupuję. Spodobało mi się również ten przedświąteczny klimat, który w "Świetle" jest bardzo wyczuwalny. Nie tworzą go tylko choinki, ale również dobro i ciepło bijące od postaci.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
 
Bardzo polubiłam wszystkich bohaterów w tej książce. Na początku nie byłam specjalnie przekonana do Sierry, jednak z każdym rozdziałem jej postać się rozwijała. Krok po kroku ukazywała coraz więcej swoich zalet, dzięki czemu zdobyła moją sympatię.
Równie mocno polubiłam Caleba. Uwielbiam jego sposób, aby wywołać uśmiech na twarzy u potrzebujących, ale o tym musicie przeczytać już sami.
 
Caleb w przeszłości zrobił coś, czego żałuje. Sierra dowiaduje się o tym z plotek, które zna jej przyjaciółka. "Światło" uczy nas, abyśmy nie skreślali drugiego człowieka przez błędy, które w przeszłości popełnił oraz abyśmy nie wyrabiali sobie własnego zdania tylko i wyłącznie po usłyszanej plotce. Ta książka uczy nas, że należy naprawiać swoje błędy, wybaczać oraz że najpierw należy poznać daną osobę, a dopiero potem wyrabiać sobie o niej opinie.  
 
"Światło" jest również książką, która nie skupia się tylko na miłości między dziewczyną i chłopakiem. Na kartkach tej powieści znajdziecie także wątki poświęcone miłości w rodzinie oraz przyjaźni. Wszystkie razem tworzą naprawdę cudowną historię.
 
 
Podsumowując "Światło" to ciepła powieść o miłości, pomocy drugiemu człowiekowi, zaufaniu oraz wybaczaniu, a to wszystko utrzymane w świątecznym klimacie. Zdecydowanie warto ją przeczytać, szczególnie teraz, gdy Boże Narodzenie coraz bliżej.
 Moja ocena: 7/10
 
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Rebis
 

Czytaliście jakąś powieść Jaya Ashera? Lubicie świąteczne książki?
 
Trzymajcie się i do następnego!

30 komentarzy:

  1. Czytałam na razie 13 powodów, ale teraz mam ochotę poznać jego zimowo świąteczne wcielenie. I te choinki!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam 13 powodów, tej nie byłam pewna, dlatego czekałam na recenzje. przekonałaś mnie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach przeczytanie tej książki ale żeby w pełni wczuć się w klimat czekam aż ubiorę choinkę bo czy może być coś lepszego? Choinka, świeczki, kocyk i dobra książka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To najlepsze co może być :D "Światło" idealnie tutaj pasuje.

      Usuń
  4. 13 powodów niespecjalnie trafiło w moje gusta i jakoś nie bardzo byłam zaciekawiona tą książką, ale przyznam, że po przeczytaniu twojej recenzji mnie ona zaciekawiła zwłaszcza, że lubię kiedy jest poruszany temat wybaczania i tym podobne. Może nie od razu po nią sięgnę, ale za jakiś czas.
    Pozdrawiam :)
    life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moja recenzja cię zaciekawiła!

      Usuń
  5. Wydaje się wartościowa. Myślę, że mogłaby mi się spodobać nawet bardziej niż "13 powodów" ;)
    Pozdrawiam :)
    http://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie "13 powodów" było dość ciężką książką. "Światło" jest na pewno lżejsze, ale równie wartościowe :)

      Usuń
  6. Czytałam ,,13 powodów", ale jednak serial bardziej mi się spodobał. Co do tej książki, to raczej nie mam zamiaru jej czytać, nie ciągnie mnie do niej...


    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest już na moim czytniku i mam szczerą nadzieję, że przeczytam ją jeszcze w tym roku xd

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  8. "13 powodów" czytałam i bardzo mi się ta książka podobała. Mam nadzieję, że wkrótce będę mogła też sięgnąć po "Światło", bo bardzo mnie ta pozycja interesuje :))
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham świąteczne książki, ale tej jeszcze nie miałam okazji przeczytać. Z chęcią się z nią zapoznam.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa co autor ma do zaoferowania w tej książce. "13 powodów" uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na razie próbuje zabrać się za "13 powodów" w wersji serialowej. Zobaczymy, co z tego wyjdzie, choć raczej zachwycona nie będę ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja serialu nie dokończyłam, ale kiedyś to zrobię. Jak dla mnie nie jest zły :)

      Usuń
  12. Nie czytałam tej książki, ale zapowiada się fajnie. Lubię czytać luźne powiesci, szczególnie gdy fabuła rozkręca się w czasie swiątecznym ;)

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Książkę mam już upatrzoną, więc na pewno przeczytam. To tylko kwestia czasu...

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię "13 powodów", na dodatek w tym świątecznym czasie mam ochotę na książki, które pomogą mi poczuć ten cudowny klimat charakterystyczny dla grudnia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się, bardzo miło wspominam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń