czwartek, 21 września 2017

Recenzja |40| Chłopak z innej bajki - Kasie West

Cześć książkoholicy! Jeśli śledzicie mnie od dłuższego czasu wiecie, że bardzo lubię twórczość Kasie West. Do tej pory przeczytałam "P.S.I like you" oraz "Chłopaka z sąsiedztwa". Obie książki przypadły mi do gustu, dlatego gdy tylko zobaczyłam w bibliotece "Chłopaka z innej bajki" musiałam koniecznie sięgnąć po tę pozycję!


Caymen wraz z mamą prowadzi sklep z lalkami. Obie żyją bardzo skromnie - ich małe mieszkanko znajduje się nad sklepem. Zarówno nastolatka jak jej mama nie lubią bogaczy. Wiąże się to z ich przeszłością. Pewnego dnia w sklepie zjawia się Xander. Po zachowaniu oraz ubiorze chłopaka widać, że jego rodzice mają duży majątek. Pomimo początkowej niechęci Caymen ma coraz lepsze relacje z Xandrem.

Książki Kasie West nie należą do ambitnych lektur. Myślę, że każdy kto kojarzy jej twórczość, jest tego świadomy. Jednak mi to w ogóle nie przeszkadza, bo uwielbiam jej książki. Właśnie za to, że opowiadają proste historie, w których bohaterowie są zwyczajnymi nastolatkami. Nie inaczej jest w "Chłopaku z innej bajki". Zarówno z Caymen jak i z Xandrem łatwo można się utożsamić.

W tej książce dużą rolę odrywa sarkazm. Caymen ma właśnie takie poczucie humoru. Xander również dobrze odnajduje się w sarkastycznych żartach.
Dodatkowo w relacji Caymen i Xandra bardzo podobały mi się ich "dni kariery". Obydwoje nie wiedzieli kim chcą być w przyszłości i jednocześnie czuli presję za strony swoich rodziców do przejęcia rodzinnego biznesu. Dlatego szukali sobie nawzajem różnego rodzaju zawodów, aby odkryć w czym czują się najlepiej.

Wszystkich bohaterów bardzo polubiłam. Caymen za sarkazm oraz pracowitość, Xandra za troskę o innych, pomocność oraz poczucie humoru. Na uwagę zasługują także przyjaciółka Caymen, czyli Sky, jej chłopak Henry oraz ich przyjaciel Mason. Cała ta trójka to osoby, na które zawsze można liczyć. Myślę, że każdy chciałby mieć takich przyjaciół. Dodatkowo Henry i Mason mają swój zespół muzyczny.

Jednak w "Chłopaku z innej bajki" przez pierwsze kilkadziesiąt stron miałam wrażenie, że gdzieś już czytałam podobną historię, chociażby z tą niechęcią przejęcia rodzinnego biznesu. Bo prawda jest taka, że Kasie West nie pisze zbyt oryginalnie, a jednak czyta się to z przyjemnością. Dlatego moje początkowe zniechęcenie szybko gdzieś przepadało i resztę książki czytałam z uśmiechem na twarzy.

W tej książce Kasie West poruszyła temat różnic w majątku, Caymen ledwo wiąże koniec z końcem natomiast Xander jest bardzo bogaty. Mimo tego obydwoje znajdują wspólny język. Chociaż nastolatka nigdy nie lubiła bogaczy i uważała, że oni wszyscy są samolubni. To pokazuje, że nie można wsadzić wszystkich do jednego wora i oceniać z góry.

Podsumowując, "Chłopak z innej bajki" to kolejna świetna książka Kasie West, jaką miałam okazję czytać. Polecam ją wszystkim bardzo serdecznie!
Moja ocena: 8/10

Trzymajcie się i do następnego

42 komentarze:

  1. Czytałam o tej książce sporo dobrych recenzji. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki autorki. Są przyjemne, fajnie się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie czytam Chłopak na zastępstwo. Jest uroczo. Tę planuję w następnej kolejności. Też lubię tę autorkę <3

    ZAPRASZAM NA KSIĄŻKĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej książki akurat jeszcze nie czytałam :( Ale planuję! <3

      Usuń
  4. Jeżeli jest sarkazm to muszę przeczytać!
    Pięknie napisana recenzja a okładka bardzo mi się podoba
    Pozdrawiam
    http://love-more-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tego sporo! :D
      Dziękuję! Mi również okładka się podoba ;)

      Usuń
  5. Kasie West to mój wybór zawsze wtedy, kiedy wręcz MUSZĘ przeczytać coś nowego, a mój czas nie pozwala na pozycję dłuższą czy też bardziej wymagającą. ;) Przyjemnie spędzam chwile i zaspokajam "głód". :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście książki Kasie West nadają się do tego idealnie :)

      Usuń
  6. Muszę w końcu przeczytać coś tej autorki. Nie miałam jeszcze tej przyjemności, ale wszędzie widzę, że wszyscy ją czytają. Coś muszą mieć w sobie te książki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że są warte uwagi :) Zwłaszcza jeśli masz ochotę na coś lekkiego.

      Usuń
  7. Uwielbiam tą książkę jak każdą tej autorki :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam sporo o tej autorce i muszę w końcu coś jej poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam "PS I Like You" tej autorki i bardzo mi się podobało więc mam nadzieję,że w najbliższym czasie będę mogła zabrać się za inne jej książki. Pozdrawiam cieplutko https://ksiazkialeksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam "P.S. I like you"!
      Mam nadzieję, że inne książki tej autorki również ci się spodobają :)

      Usuń
  10. Słyszałam same dobre opinie o książkach tej autorki, mam je nawet na liście "do przeczytania" ale jeszcze nie czytałam :D mam nadzieję że wkrótce się to zmieni :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, okładki strasznie mi się podobają, ale obawiam się, że te książki mogą okazać się dla mnie "za lekkie". Trochę wyrosłam z młodzieżówek i szukam takich, które poza wątkiem romantycznym niosą za sobą jakieś ciekawe przesłanie, a nie jestem pewna, czy znajdę tu tego tyle ile szukam. Tak czy inaczej świetnie, że powstają lekkie i przyjemne książki dla młodzieży, a do tego z tak ładnymi okładkami :D

    Pozdrawiam! :*

    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki są świetne!
      Może będziesz miała kiedyś ochotę na coś lekkiego i wtedy będziesz miała okazję się przekonać ;)

      Usuń
  12. Ja wszystkie książki Kasie West uwielbiam mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej <3 książka pod moim patronatem. Polecam, jak tylko mogę:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wysoko oceniasz :) muszę w końcu sięgnąć po ta autorke

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie mam ochoty na tę ksiązkę...

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale jakoś nie ciągnie mnie do nich kompletnie :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę przeczytać tę książkę. Mam ochotę na taką literaturę w ostatnim czasie :)
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię tę autorkę. Nie piszę wybitnych książek, ale są lekkie i na jeden wieczór. Akurat Chłopak z innej bajki przypadł mi bardziej do gustu, niż chłopak z sąsiedztwa.
    Pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi chyba również ta książka podobała się bardziej, ale na razie najbardziej podobało mi się "P.S. I like you".

      Usuń
  19. Też ostatnio to czytałam. Tylko, ze to moja pierwsza przygoda z panią West. Teraz czekaja mnie kolejne jej czytadla :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z chęcią przeczytałabym tę książkę :D Lubię takie powieści, w przerwie od horrorów i kryminałów, które zdarza mi się czytać :)
    Buziaki! :* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam, ale sięgam właśnie po Szczęście w miłości tej autorki, więc liczę na lekką i przyjemną lekturę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo przyjemna i lekka lektura, idealna na wieczór :)

    OdpowiedzUsuń