środa, 12 września 2018

TOP 5 książek na JESIEŃ

Cześć! Jesień teoretycznie zaczyna się pod koniec września, jednak dla mnie już sam początek tego miesiąca oznacza początek jesieni. Niestety podczas tej pory roku nie mam aż tak dużo czasu na czytanie, jak w wakacje, bo wiadomo jest szkoła, dodatkowe zajęcia itp. Jednak im bliżej zimy tym wieczory są dłuższe, na zewnątrz coraz zimnej, a to oznacza, że można zawinąć się w kocyk, przygotować herbatkę i czytać. Dlatego dzisiaj ja oraz cztery inne blogerki, polecimy wam książki idealne na jesień.



Karolina z bloga Book Case Lover 

Na taki czas z ręką na sercu polecam książkę, którą ostatnio przeczytałam "Blisko Ciebie" autorstwa Kasie West.
Autumn przypadkowo zostaje zamknięta w miejskiej bibliotece. Przygnębiająca wizja spędzenia 3 dni samotnie w zamkniętym budynku nie daje jej spokoju, dlatego nieustannie wierzy, że przyjaciele zauważą jej zniknięcie i natychmiast po nią wrócą. Tak się jednak nie staje a wiara w odnalezienie co raz bardziej malej. Jak się okazuje nie zostaje zamknięta tam sama. Towarzyszy jej w tym tajemniczy chłopak Dax, który raczej nie szczyci się zbyt dobrą opinią. Jest to samotnik, który jak głoszą plotki spędził jakiś czas w poprawczaku za pobicie i ćpanie. Bardzo zauroczyła mnie postać Autumn swoją niewinnością i przeróżnymi pomysłami, które często wychodziły strasznie słodziutko. Dax natomiast zgrywał chłopaka, który lubi być sam i nie pokaże tego po sobie ale obchodzi go jednak los innych, czego doskonałym przykładem są sytuacje w bibliotece. Uważam, że "Blisko Ciebie" idealnie nada się na jesienne popołudnie po powrocie ze szkoły.

Alicja z bloga Polecam Goodbook

Jesień to dla mnie taki monotonny okres, trochę depresyjny. Lubię wtedy czytać kryminały i thrillery. Zdecydowanie "Sekret Listu" idealnie nadaje się na tę porę roku. Wciągający, zaskakujący i napisany pięknym językiem. Na dodatek akcja rozgrywająca się w Londynie dodaje uroku książce.
 



Na jesień wybrałabym książkę o jesieni. Bardzo odkrywcze spostrzeżenie, które prowadzi do Magdaleny Majcher i jej serii o porach roku albo porach uczuć. Pierwszy tom traktuje o zbliżającym się czasie, a nosi tytuł "Wszystkie pory uczuć. Jesień". Autorka skontrastowała ciepłą i wypełnioną kolorowymi liśćmi jesień z oziębionym i sztywnym życiem rodzinnym. Hania - główna bohaterka jest wystawiana na ciągłe porównania do byłej partnerki swojego męża. Nawet po tylu latach! Nie może tego znieść. Na szczęście została wykreowana na odważną postać, która choć mierzy się z bolesną przeszłością, otwiera się na zmiany. Poznaje wróżkę i odnajduje w niej przyjaciółkę. Każdy czytelnik ją pokocha, mimo narastających wszędzie stereotypów. Jesień nie opuszcza ani jednej strony. Jest w ciepłych herbatach, długich wieczorach, spacerach i rozmowach. Początkowo mnie to nudziło, bo ta pora roku nie należy do moich ulubionych, ale Aniele, stopień zgrania wszystkich elementów mnie zadowolił. Z całego serca polecam Wam tę książkę, a gdy nadejdzie kolejna zmiana pogodowa, na zimę, potem wiosnę i lato, sięgnijcie po następne tomy!  



Patrycja z bloga Szelest stron

 Gdy Ola poprosiła mnie o wybranie książki idealnej na jesień przyznam, że z początku miałam dylemat, dlatego też potrzebowałam nieco czasu do namysłu. A później, gdy zaczęłam czytać trzeci tom "Żniwiarza", jakby nagle mnie olśniło. To było to! Ta seria jest wprost idealna na jesień. Od razu stwierdziłam, że ma w sumie nawet taki lekki jesienny klimat, że na pewno z przyjemnością i nieskrywaną ciekawością będziecie ją czytać pod kocykiem z ciepłą herbatką w ręce w jakiś szary, deszczowy, JESIENNY wieczór :). Mimo tego, że jak na razie wyszyły trzy książki (to nie koniec) to jestem przekonana, że pochłoniecie je na raz! Są tak mroczne, intrygujące i wciągające, że nawet nie czuje się upływu czasu, podczas czytania ;). Inną zaletą może być też fakt, że okładki tych książek także będą Wam przywodzić tę piękną porę roku. 



Ja bardzo długo zastanawiałam się jaką książkę polecić wam na jesień. W końcu zdecydowałam się na jedną z moich ulubionych serii, czyli Trylogię Grisza Leigh Bardugo. W pierwszym tomie pt. "Cień i kość" poznajemy młodą Alinę Starkov, która odkrywa, że ma w sobie moc przyzywania światła. Takich zdolności nie posiada żaden inny grisza, czyli swego rodzaju czarodziej. Dlatego Alina szybko trafia w ręce innego potężnego griszy, czyli Darklinga, który ma już plan jak wykorzystać jej zdolności.
Trylogia Grisza jest świetną serią, która ma szczególne miejsce w moim serduszku, bo to właśnie z tych powieści pochodzą moi ulubieni bohaterowie, czyli Mikołaj oraz Darkling. Dodatkowo w tych książkach nie brakuje akcji i dobrego humoru. Wszystkie części są osadzone w świecie innym od naszego, gdzie jest pełno magii oraz pradawnych baśni. Z tego co słyszałam, to w połowie października Wydawnictwo Mag zamierza wydać pierwszy tom w nowej okładce, więc to świetna okazja aby zapoznać się z tą serią.


Bardzo dziękuję dziewczynom za pomoc mi przy realizacji tego posta! Mam nadzieję, że znaleźliście coś dla siebie. Piszcie również w komentarzach tytuły książek, które wy uważacie za najlepsza na jesień. Dajcie również znać, czy chcielibyście więcej takich polecajek.

Trzymajcie się i do następnego!

17 komentarzy:

  1. Z powyższych propozycji, na pewno przeczytam książkę pani Magdaleny Majcher której twórczość uwielbiam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek/serii, ale najbardziej ciekawi mnie 4 i 5 propozycja. Uwielbiam takie klimaty! 💕 🍃 Świetne propozycje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mogę tylko powiedzieć, żebyś czytała Trylogię Grisza!

      Usuń
  3. A więc tak:
    Mam w planach którąś z książek Kasie West, bo mam ochotę na coś lekkiego, przyjemnego, a wydaje mi się że właśnie takie są jej książki. :D
    O Sekrecie Listu pierwsze słyszę. :D
    Wszystkie pory uczuć to raczej nie moje klimaty. :D
    Żniwiarza mam w planach już jakiś czas, a Trylogię Grisza kiedyś bardzo chciałam przeczytać, ale teraz już mnie do niej nie ciągnie. :D
    Ja dorzuciłabym Zanim się pojawiłeś - cudowna historia miłosna, według mnie bardzo dobra na jesienne dni. :)
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam żadnej z tych książek, ale chętnie poznam powieść Lucindy Riley ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za możliwość napisania swojej polecajki. Niewyobrażalnie kusisz serią o Griszy. Chyba poczekam na te nowe okładki i już obowiązkowo przeczytam.
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  6. Post jest świetny i bardzo dziękuję za możliwość udziału :)

    Co do książek to... ,,Blisko ciebie" Kasie West czytałam i uważam, że to bardzo dobry wybór, bo rzeczywiście te klimaty biblioteki będą idealne na jesień :p O Trylogii Grisza ciągle myślę i się waham czy chciałabym spróbować czy nie :/ Nie jestem do końca pewna ;)

    P.S. Czytałam post od razu jak wysłałaś emaila, ale niestety nie miałam czasu zostawić kilku słów od siebie w komentarzu, dlatego robię to dopiero teraz :(

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie "Blisko Ciebie" niestety nie zachwyciło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa inspiracja! Żadnej z tych książek nie czytałam do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabieram się za „Żniwiarza” jak tylko do mnie w końcu przyjdzie, a dodatkowo z tych tutaj opisanych z miłą chęcią przeczytałabym Trylogię Gliszy, więc muszę wybrać się na kolejne książkowe zakupy :)

    Pozdrawiam,
    fantastic-chapter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem, że jest lato, ale uwielbiam posty typu TOP 5, pora roku mi nie przeszkadza :D Polecam "Żniwiarza", świetna seria. ;)

    Pozdrawiam,
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne propozycje, z którejś na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka oczywiście słaba nie jest, jednak nie podzielam tych entuzjastycznych opinii mimo wszystko. Czyta się ją bardzo przyjemnie, brakuje mi w niej jednak takiej głębi. Oczywiście to moja subiektywna opinia.

    Zajrzyj też do mnie tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nowa Kasie West na pewno pozytywnie zaskakuje :D

    OdpowiedzUsuń