środa, 18 stycznia 2017

LBA #2 #3

Hejka kochani! Dzisiaj odpowiem na dwie nominacje do LBA. Pierwszą z nich otrzymałam od Oli , a drugą od Weroniki (klikając w imiona dziewczyn przeniesiecie się na ich blogi.)
Jeśli nie wiecie co to LBA, to w skrócie wam wyjaśnię. Jest to "nagroda" dla blogerów na ich pracę. LBA służy również rozpowszechnieniu nowych, mniejszych blogów. Tutaj znajdziecie moje pierwsze LBA: LBA #1
Muszę poćwiczyć robienie grafiki...
Pytania od Oli:

1. Wyławiasz z morza złotą rybkę. Jakie są Twoje trzy życzenia? (pomijamy życzenie "więcej życzeń")
[Pominęłam tutaj takie życzenia typu: pokój na świecie]
  • zdrowie dla moich bliskich
  • chciałbym mieć wystarczającą ilość pieniędzy na spełnianie swoich marzeń
  • chciałabym mieć większy pokój, żeby mieć więcej miejsca na książki i inne swoje zachcianki
2. Co teraz czytasz?
Zaczęłam czytać "Jesień motyli". Jestem chyba na 43 stronie. Jak na razie książka mnie nie wciągnęła, dlatego nie wiem kiedy ją skończę.

3.Jesteś zmuszona do zmiany rzeczywistości - do świata której książki się przenosisz?
Uhhh.... ciężkie pytanie. Lubię naszą rzeczywistość, ale skoro jestem zmuszona to do Strażników Historii. Podobają mi się podróże w czasie. No i mogłabym zobaczyć tak naprawdę każdy kraj w jakichkolwiek  latach.

4. Najlepsza książka jaką przeczytałaś w tym roku to?
Znowu trudne pytanie... W 2016r. będzie to "13 powodów" oraz "Wszystkie jasne miejsca".

5. Twoja ulubiona postać fikcyjna to?
Lubię wiele postaci. Tak naprawdę w każdej książce znajdę i polubię jakiegoś bohatera. Jednak zdecydowanie miejsce w topowej liście zajmuje Peeta z "Igrzysk  śmierci".

6. Czy lubisz oglądać ekranizacje książek?
Lubię. Często zdarza mi się najpierw obejrzeć film, a dopiero później przeczytać książkę. Myślę, że kiedyś zrobię o tym osobny post.

7. Skąd pomysł by założyć książkowego bloga?
Już chyba opowiadałam wam tę "ciekawą" historię. W wakacje wzięłam się za czytanie książek i zaczęłam nałogowo oglądać Booktuba. Miałam ochotę pogadać z kimś o książkach, a nie miałam z kim :( Dlatego po przeczytaniu, którejś tam z kolei książek (dokładnie było to "Prawo pierwszych połączeń) powiedziałam sobie "Dobra! Założę bloga".

8.Czy czytasz książki po angielsku albo w innych językach?
Jakiś czas temu zaczęłam czytać "Mikołajka" po angielsku, ale poddałam się. Teraz planuję przeczytać "The Prince of Mist" - Carlos Ruiz Zafon, czyli po polsku, o ile się nie mylę jest to "Książę mgły".

9. Gdybyś mogła wyjechać w miejsce akcji którejś z ze swoich ulubionych książek, dokąd byś się wybrała?
Chyba wybrałabym Stany Zjednoczone. Akcja większości książek, które przeczytałam dzieje się w Ameryce, więc nie podam tutaj konkretnego tytułu.

10. Jaką książkę ostatnio kupiłaś?
Oj to było już dawno. Kupiłam "Miasto cieni" i  "Naznaczeni. Mroczna strona". Natomiast moje ostatnie zdobycze to książki, które dostałam na święta: "Gdzieś tam w szczęśliwym miejscu", "Prawo Mojżesza" i "Pieśń Dawida".

11. Otwórz najbliższą książkę na stronie 66. Jak brzmi pierwsze zdanie?
Max stood up and faced his friend.
- "The Prince of Mist"



Pytania od Weroniki:

1. Idealna książka na święta to....
Trochę się spóźniłam z tymi pytaniami xd Mi podobała się "Księga wyzwań Dasha i Lily". Urocza, ciepła powieść idealnie wprowadzająca w klimat świąt.

2.  Co jest najlepszego w świętach Bożego Narodzenia?
Myślę, że ta atmosfera. Każdy jest uśmiechnięty, wszyscy są dla siebie mili i cieszą się wspólnie spędzonym czasem.

3. Najlepsza książka tego roku?
Tak jak już odpowiedziałam - "13 powodów" i  "Wszystkie jasne miejsca".

4. Co jest dla Ciebie najważniejsze w życiu?
Rodzina i szczęście.
Gdy będę już babcią, siedzącą w fotelu, chciałabym być zadowolona ze swojego życia i mieć poczucie, że przeżyłam je najlepiej jak mogłam .

5. Czy bierzesz udział w jakiś wyzwaniach czytelniczych?
W tym roku postanowiłam wziąć udział w wyzwaniu Olgi z Wielkiego Buka. Szczegóły znajdziecie na blogu Olgi: https://wielkibuk.com/2016/12/31/wielkobukowe-wyzwanie-2017-wb2017/
                                             wyzwanie2017

6. Najlepsza rzecz ,jaką dało ci blogowanie.
Mogę porozmawiać o książkach z innymi oraz w niewielkim stopniu poznać inne osoby. Co prawda, nie rozmawiałam jeszcze z nikim z was prywatnie, ale może z czasem się to zmieni.

7. Od jak dawna masz bloga? Cieszysz się, że go założyłaś?
Od połowy sierpnia 2016r. i tak, cieszę się :)

8. Jak wyobrażasz sobie życie w 2100 roku?
Będą latające samochody, wehikuł czasu, a roboty będą wykonywały większość czynności.

9. Która postać książkowa miała podobny charakter do Ciebie?
Ojojoj... Nie umiem podać konkretnej osoby, ale praktycznie w każdym bohaterze znajdę jakąś cechę charakteru, która nas łączy.

10. Czytasz w podróży?
Zazwyczaj tak.

11. Otwórz jakąś książkę na stronie 100, jak brzmi 3 zdanie?
"Do niej wpadały łączniki przebiegające przez Aleje i tam miało prowadzić przejście, zabezpieczone z obu stron workami z piaskiem." - "Galop' 44"


Tym razem nikogo nie nominuję :)


Trzymajcie się i do następnego!

21 komentarzy:

  1. O, książki Amy Harmon. ;) Bardzo lubię twórczość tej autorki. ;)
    Co zaś się tyczy wyzwań, to jakoś nie lubię w nich brać udziału, trochę się czuję wtedy pod presją i nie mam aż takiej radości z czytania, niż kiedy robię to spontanicznie. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie lubię czytania pod presją, ale chciałam spróbować swoich sił w jakimś wyzwaniu. Jest to też jakaś forma motywacji :)

      Usuń
  2. Oh zazdroszczę, że masz Prawo Mojżesza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj naczekałam się na tę książkę i mam nadzieję, że było warto.

      Usuń
  3. Uch, Peeta, niestety za nim nie przepadam ;-;
    Naprawdę fajne wyzwanie, bardzo kreatywne, ale nie lubię czytać pod presją.
    Pozdrawiam! :)
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że go nie polubiłaś ;-;
      Pomysł na wyzwanie bardzo mi się spodobał.

      Usuń
  4. "Trzynaście powodów" mnie rozczarowała, ale "Wszystkie jasne miejsca" była świetna :)
    Założyłam bloga z tego samego powodu co Ty, tylko katalizatorem była inna powieść - "Droga królów" Sandersona :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że "13 powodów" nie przypadło ci do gustu, bo mi ta książka całkowicie skradła serce.
      To fajnie, że miałyśmy podobną historię założenia bloga :)

      Usuń
  5. Zmiana rzeczywistości? U mnie standardowo świat Harry'ego Pottera. Zero oryginalności, wiem xd
    Ciekawy tag ;)


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harrego nie czytałam, dlatego się tutaj nie pojawił :)

      Usuń
  6. Też lubię najpierw obejrzeć film, a później przeczytać książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 3 życzenia:
    - nieograniczona ilość pieniędzy do końca życia
    - nieśmiertelność i wieczna młodość dla mnie i moich bliskich
    - moc przenoszenia się do realiów konkretnych ksiązek

    Widzisz? Ja mam wszystko przemyślane xD
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post, moje lba nadal leżą nieruszone i nie mam pojęcia kiedy się za nie wezme :/
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mi też jeszcze zostało jedno LBA :)
      Życzę powodzenia w szukaniu motywacji!

      Usuń
  9. Bardzo fajne pytania, pomagają określić twój gust ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super się to czytało!
    Księcia Mgły planuję przeczytać, lecz po polsku :)
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń