wtorek, 22 sierpnia 2017

Recenzja |36| Pamiętnik - Nicholas Sparks

Hej! Książki Nicholasa Sparksa przewijały mi się już od dawna. Jednak do ostatecznego zapoznania się z twórczością tego autora, zachęciła mnie informacja, że pan Sparks jeszcze w tym roku pojawi się w Polsce! Na pierwszy ogień postanowiłam przeczytać "Pamiętnik". Ciekawych mojej opinii, zapraszam do czytania!

Historia "Pamiętnika" rozpoczyna się, gdy poznajemy osiemdziesięcioletniego Noana, który czyta historię z pamiętnika starszej pani chorej na Alzheimara. Za sprawą notatnika przenosimy się wstecz do 1932 roku, a na następnie czternaście lat później do roku 1946. Poznajemy młodego Noana oraz jego pierwszą wielką miłość, która zrodziła się podczas jednego lata.

Nie chcę zdradzać wam za dużo z fabuły, ponieważ każdy powinien sam stopniowo odkrywać historię głównego bohatera oraz Allie, czyli jego pierwszej miłości. Przyznam, że nie oczekiwałam za dużo od tej książki, ponieważ z opisu oraz początku książki nastawiłam się na kolejny, zwykły romans. Na szczęście autor pozytywnie mnie zaskoczył.

Zacznę może od tego, że książka jest napisana w bardzo przyjemny sposób. Na początku lektury nie mamy zbyt wielu dialogów, mimo to, nie nudziłam się prawie wcale. Wszystkie opisy przyrody, rytuałów Noana są napisane bardzo ciekawie. Wiem, że może to brzmi dziwnie, jednak styl pisania Nicholasa Sparksa naprawdę mi się spodobał i z przyjemnością chłonęłam nawet zwykłą scenę płynięcia łódką czy zaparzania herbaty.

Dodatkowo polubiłam bohaterów, zwłaszcza Noana. Jest on bardzo dojrzały i widać, że ma wielkie serce. Allie umie postawić na swoim, jest trochę uparta, ale w pozytywny sposób. Obydwoje lubią sztukę - on jest poetą, a ona malarką. Nie jestem fanką sztuki, ale w tej książce jest to dodatkowy atut.

To co najbardziej spodobało mi się w "Pamiętniku" to związek Noana i Allie oraz ich miłość. Myślę, że każdy chciałaby spotkać w życiu kogoś z kim będzie tak szczęśliwy. Bohaterowie "Pamiętnika" pokazują magię miłości, i to ile można znieść, żeby być z drugą osobą. Miłość opiera się na poświęceniu, co doskonale widać na przykładzie tej historii. Chwilami byłam naprawdę wzruszona losami tej dwójki.
Może książka jest przewidywalna, ale to nie odbiera jej wartości jakiej niesie.

Podsumowując "Pamiętnik" to książka, którą zdecydowanie mogę wam polecić. Autor w dwustu stronach zawarł piękną historię, która myślę, że spodoba się nie tylko fanom romansów.

Moja ocena: 7,5/10
 
Jakie książki Nicholasa Sparksa czytaliście? Jakie możecie polecić? Wybieracie się na spotkanie z tym autorem w Polsce? Ja mam nadzieję, że uda mi się pojawić :)

Trzymajcie się i do następnego!


31 komentarzy:

  1. Dobrze kojarzę, że Sparks ma być na Targach w Krakowie? :)
    A co do książek to ubóstwiam "Pamiętnik" właśnie, jest też druga część - "Ślub", również polecam. No i "Jesienna miłość" oczywiście, filmowa "Szkoła uczuć" <3 Jego najnowsza (chyba) książka "Spójrz na mnie" jest fantastyczna, bo oprócz romansu jest to głównie kryminał i wniosło to sporo świeżości w twórczość autora, bo pozostałe książki, powiedzmy sobie szczerze, mają niemal identyczne schematy, zmieniają się tylko bohaterowie i ewentualnie jakieś ich problemy czy poboczne wątki. Czytając je jedna po drugiej można "rzygnąć tęczą" :D Mimo wszystko autora lubię, na Targi Krakowskie się wybieram, więc pewnie stanę w tej gigantycznej kolejce, którą już widzę oczyma wyobraźni, po parę autografów :D

    Zapraszam do mnie! :)
    www.claudiaaareads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, gdzieś słyszałam, że ma być, ale nie jestem pewna :)
      Nie wiedziałam, że jest druga część! Będę musiała ją upolować w bibliotece.
      "Spójrz na mnie" brzmi ciekawie :)
      "Jesienna miłość" mnie ciekawi, głownie dlatego, że chcę obejrzeć film xd
      Ja mam nadzieję, że spotkam go na Targach. Jak nie, będę próbować w Warszawie.

      Usuń
  2. Niedawno kupiłam tę książkę, więc pewnie niedługo ją przeczytam :)
    Polecam Ci "Spójrz na mnie" Sparksa, nie jest to typowy romans, pojawia się motyw stalkingu i ogólnie powieść mocno trzyma w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie miłej lektury :*
      Postaram się przeczytać!

      Usuń
  3. Wiele dobrych słów się słyszy o tym autorze, chociaż sama niewiele jego książek czytałam. Ale na pewno nadrobię. Pamiętnika też nie czytałam, ale oglądałam. Podobała mi się ta historia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że nie czytałam ani jednej książki Sparksa chociaż wiele słyszałam o jego twórczości! Oczywiście oglądałam ekranizację jego pozycji jak "Ostatnia piosenka", "Najdłuższa podróż", 'Szczęściarz" czy "I wciąż ją kocham" jednak to nie to samo co książka, dlatego mam nadzieję, że niedługo będę miała okazję po nie sięgnąć! Wracając do "Pamiętnika" bardzo podoba mi się pomysł na to, żeby poznawać bohaterów na przestrzeni lat i towarzyszyć im w tej drodze! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora i przyznam, że jakoś niezbyt mnie do nich ciągnie. Czuję, że to nie moje klimaty i że nie odnajdę się w tych historiach. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak, któraś z historii przypadłaby ci do gustu?

      Usuń
  6. Jeszcze nie wiem czy sięgnę po tę książkę, jakoś nie ciągnie mnie do książek tego autora. Ale będę miała na oku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki nie czytałam, ale film jeden z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę czytałam tak dawno, a w głowie mam jedynie film ;w; Chyba będę musiała wrócić do książki :D


    https://fuukor-wam-poczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam właśnie tylko tą tego autora ;)
    Ale mam w planach też inne.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sparksa czytałam tylko "Ostatnią piosenkę" i teraz trochę ciężko mi się przemóc i sięgnąć po inną jego książkę. Nie dlatego, że powieść mi się nie podobała, ale przez to, że wymęczyła mnie emocjonalnie i płakałam jak bóbr. Historię zawartą w "Pamiętniku" kojarzę z ekranizacji, która jest genialna i od momentu jej obejrzenia mam ochotę na książkę, ale muszę mieć odpowiedni nastrój, aby po nią sięgnąć.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ostatnią piosenkę" mam w planach. "Pamiętnik" muszę jeszcze obejrzeć. Skoro mówisz, że ekranizacja jest tak dobra to zabieram się za nią jak najszybciej!

      Usuń
  11. Ja książki Nicholasa bardzo lubię i nie mogę się doczekać aż wyjdzie kolejna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę jeszcze poznać więcej jego książek, ale po "Pamiętniku" jestem dobrze nastawiona :)

      Usuń
  12. Oglądałam film po książkę też muszę sięgnąć. Wstyd przyznać, ale nie przeczytałam jeszcze żadnej książki tego autora.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja właśnie odwrotnie :) Ja do niedawna też nie :D

      Usuń
  13. Już dawno zabieram się za kupno Pamiętnika, muszę to w końcu nadrobić :)
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Książek Sparksa niestety nie miałam jeszcze okazji przeczytać i bardzo nad tym ubolewam. Mam jednak zamiar to nadrobić!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja raczej się nie pojawię na tym spotkaniu, aczkolwiek żałuję, bo mogłabym Cię poznać osobiście :D Co do książki jeszcze nie czytałam, tak samo autora żadnej innej też nie.. Także nic nie mogę napisać konkretnego :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie jeszcze okazja się spotkać :*
      :D

      Usuń
  16. Żadnej książki Sparksa nie czytałam, ale filmy na ich podstawie już tak. Może czas najwyższy to zmienić :D
    Pozdrawiam
    #Paula
    https://zniewolone-trescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń